Now showing items 1-15 of 15

    • Actitudes del Consumidor 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource talks about attitudes as ideas about a product or service that determines whether it is possible for the consumer to buy it or not, the predisposition learned to behave favorably or unfavorably ...
    • Cultura Colombiana y Consumo 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso educativo habla acerca de la cultura que se constituye por una serie de valores adquiridos que la sociedad acepta como un todo y transmite a sus miembros a través del lenguaje y los símbolos. Por lo tanto, la ...
    • Derechos del Consumidor y Responsabilidad Social Empresarial 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso educativo habla acerca de la definición del Centro Colombiano de Responsabilidad como la capacidad de respuesta que tiene una empresa frente a los efectos e implicaciones de sus acciones sobre los diferentes ...
    • Eras del Mercadeo 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This resource talks about the background of the Marketing Ages starting with the French Revolution and the social aspects, the industrial revolution where they suffer the greatest set of transformations. It also talks about ...
    • Fenómenos Perceptuales Gestalt 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource speaks about Gestalt theory as the perception to be studied not by analyzing isolated units as simple sensations, but by taking into account global configurations. It also presents the mental ...
    • Influencia de la Familia en la Compra y Consumo 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource speaks of the social unit, the types of family according to the life cycle, the variables for family consumption such as income, eating habits, habits of buying goods. It also presents recent ...
    • Memoria y Conducta de Consumo 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso habla acerca de la cadena de pasos que explica la forma como la información es tratada por el individuo desde la captura hasta que responde, la información es introducida, tratada y puesta en stock bajo una ...
    • Merchandising y Conducta De Compra 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso educativo habla acerca de la influencias situacionales que afectan el comportamiento de los consumidores se encuentra el entorno físico de la compra más conocido como Merchandising es la mezcla sensorial en ...
    • Modelos de Aprendizaje del Consumidor 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso educativo habla acerca de cómo las personas pueden llegar a generar hábitos, preferencias en la selección de marcas en las diferentes categorías. El resultado de la experiencia, la compra y el consumo son ...
    • Neuromarketing 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource talks about Neuromarketing which consists of the application of techniques belonging to neurosciences to the field of marketing, studying the effects that advertising has on the human brain with ...
    • La Percepción del Consumidor 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso educativo habla acerca de cómo nos relacionamos con el entorno a través de los sentidos la información la organizamos y la interpretamos esta última depende de factores externos e internos; personalidad, ...
    • Psicología del Color 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource talks about the importance of color in marketing since according to several theoretical approaches is aimed at analyzing how we perceive and behave in different situations, as well as the emotions ...
    • Psicología del Consumidor: Perspectivas y Enfoque 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource defines Consumer Psychology as an applied area of study in which theories and models of Psychology are used for the description, explanation, prediction and control of human behavior in the context ...
    • Reglas de Decisión Usadas por el Consumidor 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso educativo habla acerca de la regla simplificada de decisión la cual puede ayudar a solucionar un problema de forma rápida, se aplica más en compras limitadas y en muchos casos le decisión implica mayor ...
    • Toma de Decisiones del Consumidor 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource talks about how consumers decide which products to buy and where to buy directly influences marketing strategies. Consumer criteria are considered when selecting brands should serve as a guide for ...