Browsing by Subject "Arquitectura de Software"
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Modelo Vista Controlador
(Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de SistemasColombia, 2019-12-11)The MVC (Model, View, Controller) model is a layered architecture schema which is commonly used in the web based software development. the model (M) controls everything related to data, the view (V) manage the user interfaces ... -
Patrón de diseño Adapter
(Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de SistemasColombia, 2019-12-11)O padrão do adaptador permite converter uma interface em outra interface que o cliente exige. Isso é feito para envolver objetos, a fim de tornar as interfaces compatíveis. -
Patrón de diseño Decorator
(Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de SistemasColombia, 2019-12-11)El patrón de diseño Decorator consiste agregar responsabilidades a un objeto de forma dinámica permitiendo así, que el comportamiento de un objeto sea extendido sin necesidad de modificar el código existente. -
Patrón de Diseño Facade
(Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de Sistemas, 2019-12-16)This video shows some basic aspects and purpose of the Facade Design Pattern. Additionally, It is included the design principle of "Talk only to your inmediate friends" that must be taken in to account in the implementation ... -
Patrón de diseño Observer
(Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de SistemasColombia, 2019-12-11)El patrón de diseño Observer define una relación de uno a muchos entre objetos y su función es notificar a los muchos objetos cuando un objeto cambia su estado. -
Patrón de diseño Singleton
(Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de SistemasColombia, 2019-12-11)The Singleton patter ensures that a class would have only one instance, it means that only one object can be instantiated. This patter requires a careful implementation in order to avoid concurrence problems. -
Patrón de diseño Strategy
(Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de SistemasColombia, 2019-11-11)The Strategy pattern defines an algorithms family which are encapsulated in the same interface or superclass. These algorithms are interchangeable even in runtime. Moreover, the Strategy patter splits the behaviors in order ...