Now showing items 1-20 of 48

    • Actitudes del Consumidor 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource talks about attitudes as ideas about a product or service that determines whether it is possible for the consumer to buy it or not, the predisposition learned to behave favorably or unfavorably ...
    • Actitudes Y Comportamiento Del Consumidor 

      Velandia Morales, Andrea (Colombia, 2010-12-30)
      Generalized predispositions to behave towards an object and relate to the probability of behavior. Evaluation, feelings and behavioral tendencies towards an object or idea.
    • Análisis bibliométrico sobre el consumo conspicuo en los últimos veinte años 

      Martinez Alfaro, María del Pilar (Escuela de PosgradosMaestría en Psicología del Consumidor, 2020)
      Conspicuous consumption refers to the acquisition of luxury goods for the purpose of obtaining recognition, status and social prestige. The consumption of luxury brands creates a state of happiness in the consumer. This ...
    • Aproximación a la validación de contenido del test de alfabetización económica tae para población Colombiana. 

      Gasca García, Carlos Eduardo (Escuela de PosgradosMaestría en Psicología del Consumidor, 2020)
      People have easy access to financial products without any proper knowledge about them. Ten years ago, Colombian government issued a law to encourage the financial education in the country; private and public sectors` efforts ...
    • Aspectos Psicológicos De La Marca 

      Velandia Morales, Andrea (Colombia, 2010-12-30)
      La marca es : Nombre, termino, signo, símbolo o combinación de estos que es diseñado para identificar los bienes o servicios de un grupo de comercializadores y que los diferencia de los competidores.
    • Canales de Distribución 

      Forero Rodríguez, Diana Elvira (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
      Teóricamente sabemos que hay dos tipos de canales de distribución, el mayorista y el minorista, con respecto a esto podemos ver claramente que la mayoría del canal de distribución pertenece al mercado minorista, por ende ...
    • Colombia Y La Integración Mundial 

      Villegas Scarpetta, Joaquín Hernando (Colombia, 2013-06-30)
      Nations integrate with each other because they want to take advantage of comparative advantages by strengthening those sectors in which they are very strong and wish to have more advantage over other countries. They also ...
    • Comercio Electrónico B2B B2C C2C 

      López Cruz, Saudiel Orlando (Facultad de Matemáticas e IngenieríasIngeniería de SistemasColombia, 2012-06-30)
      Hoy en día para que una empresa tenga vigencia en el mercado se hace necesario que esté presente en el mercado virtual, sino es posible que dicha empresa esté condenada a desaparecer del mercado, y es que el comercio ...
    • Comercio Internacional, Economías De Escala Y Tamaño Del Mercado 

      Segura Osuna, Jenny Alexandra (Colombia, 2012-06-30)
      As a main feature of the new theory of international trade we have to import and export at the same time within the same industry. This brings a number of benefits within which we highlight the best use of economies of ...
    • ¿Como Decide El Consumidor? 

      Velandia Morales, Andrea (Colombia, 2010-12-30)
      The consumer is not rational, he is subject to internal and external influences the internal ones are certainly his tastes and interests while the external ones are the closest environment, for example friends and family. ...
    • Como Explican Las Motivaciones, Emociones Y Comportamiento Del Consumidor 

      Velandia Morales, Andrea (Colombia, 2010-12-30)
      Motivation helps us to understand the causes of behaviors and can be explained from a biological, behavioral or cognitive point, motivation can be understood as an impulse or instinct that seeks satisfaction
    • Costeo De Exportaciones 

      Villegas Scarpetta, Joaquín Hernando (Colombia, 2013-06-30)
      It is important to know that the costs and expenses of a company are all the outlays and deductions that are needed to produce and sell the company’s goods and services. There are two types of costs, variable costs and ...
    • Cultura 

      Sierra Puentes, Myriam Carmenza (Colombia, 2014-06-30)
      Cultura se refiere al conjunto de bienes materiales y espirituales de un grupo social transmitido de generación en generación a fin de orientar las prácticas individuales y colectivas.
    • Derechos del Consumidor y Responsabilidad Social Empresarial 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      Este recurso educativo habla acerca de la definición del Centro Colombiano de Responsabilidad como la capacidad de respuesta que tiene una empresa frente a los efectos e implicaciones de sus acciones sobre los diferentes ...
    • El efecto de la distorsión predecisional en la intención de compra de marcas de producción de ropa en mujeres de la ciudad de Bogotá 

      Buitrago Orjuela, Sandra Milena (Escuela de PosgradosMaestría en Psicología del Consumidor, 2020)
      This research documents the effect of the distortion in the purchase intention of clothing brands produced under the Fast Fashion model in consumers between 16 and 39 years of age in the city of Bogotá. The aim is to check ...
    • Efecto de tácticas de influencia en el tiempo de respuesta de una prueba de conocimiento en empleados con y sin sospecha de prácticas inadecuadas. 

      Benítez Sánchez, Juan Carlos (Escuela de PosgradosMaestría en Psicología del Consumidor, 2020)
      The purpose of this experimental investigation was to identify the effect of influence tactics on the response time in knowledge tests of advisors with and without suspicion of inappropriate fraud practices, which directly ...
    • Etapas de Evolución del Marketing 

      Ordoñez Casanova, Carlos Ernesto (Colombia, 2010-06-30)
      This educational resource talks about mass production before 1930, the accumulation of inventories, the demand was greater than supply, also presents the first approach to the customer, the global financial crisis, the ...
    • Fantasías, sentimientos y diversión: una aproximación al consumo hedónico en tiendas de café de la ciudad Bogotá 

      Acosta Prieto, Viviana Jazmín (Escuela de PosgradosMaestría en Psicología del Consumidor, 2020)
      This research seeks to describe the hedonic consumption associated with coffee shops in the city of Bogotá, understanding that currently experiential consumption is being recognized by many stores as an important element ...
    • Fenómenos Perceptuales Gestalt 

      Robayo Pinzón, Oscar Javier (Colombia, 2009-11-30)
      This educational resource speaks about Gestalt theory as the perception to be studied not by analyzing isolated units as simple sensations, but by taking into account global configurations. It also presents the mental ...
    • El hedonismo como factor motivacional, la imagen de la marca y los canales de distribución en las compras de productos de lujo 

      Aldana Celis, Diana Piedad (Escuela de PosgradosMaestría en Psicología del Consumidor, 2017)
      Este estudio analizará la relación de la motivación hedónica y la imagen de la marca en la elección de accesorios de lujo a través de canales exclusivos y no exclusivos. La motivación hedónica del consumidor y su ...