Search
Now showing items 1-10 of 11
Relación entre la alfabetización económica y la satisfacción con la vida en adolescentes de 5° grado de primaria
(Bogotá D.C : Fundación Universitaria Konrad Lorenz, 2021, 2021)
The present work aims to verify if there is a relationship between economic literacy and life satisfaction in a group of 5th grade elementary school Isabel II in the town of Kennedy in Bogotá,
using the Test of Economic ...
Efecto de un protocolo de entrenamiento grupal en habilidades de regulación emocional basado en la Terapia Dialéctico Conductual (DBT) sobre la sintomatología emocional en adolescentes
(Bogotá D.C : Fundación Universitaria Konrad Lorenz, 2021, 2021)
La sintomatología emocional representa un problema de salud pública en población adolescente, así mismo las intervenciones grupales han demostrado ser efectivas y de bajo costo en relación con tratamientos individuales. ...
Resiliencia, Habilidades Interpersonales, Problemas de Conducta y Sintomatología Emocional en Adolescentes Colombianos Vulnerables: Un estudio Longitudinal
(2019)
The adolescent stage is impregnated with aspects of the stage of development in which they
find themselves, which implies the experience of physiological, personal, emotional and
behavioral changes. Additionally, adolescents ...
Relación entre habilidades interpersonales e intrapersonales en una muestra de adolescentes Colombianos
(2020)
The objective of this research was to analyze the relationship between interpersonal and intrapersonal problems in a sample of 112 Colombian adolescents, aged between 13 and 18 years. Correlation analyzes were performed ...
Efecto del programa de entrenamiento en soluciones de conflictos interpersonales (Esci- Program) en formato online sobre las habilidades interpersonales y rendimiento académico de adolescentes vinculados a educación a distancia de una institución educativa de la ciudad de Bogotá
(Bogotá, D.C : Fundación Universitaria Konrad Lorenz, 2021, 2021)
The objective of this research was to assess the effectiveness of the group training program in interpersonal conflict solutions (ESCI-Program). This program was presented in online mode in the city of Bogotá. We assessed ...
Efecto de una Intervención Individual y Familiar Basadas en la Terapia Dialéctica Conductual Sobre los Repertorios de Desregulación Emocional de Adolescentes y las Interacciones con cuidadores
(2020)
Interest in investigating the role of emotional dysregulation in adolescents has grown in recent years (Díaz y Guerra 2014) and the relevance of identify effective therapies based on evidence that allows to provide an ...
Eficacia de terapia de aceptación y compromiso en problemas de comportamiento externalizante en adolescentes de 12 a 18 años.
(2019)
This study analyzed the efficacy of acceptance and commitment therapy in the external behavior of adolescents aged 11 to 18, in 5 participants with a level of schooling of more than 8 years, derived from the school coexistence ...
Efecto de la terapia de aceptación y compromiso en el desempeño académico- social y conductas de riesgo en adolescentes.
(2019)
The aim of this research was to explore the effect of a protocol based on acceptance and commitment therapy on academic and social performance in a group of teenagers between the ages of 13th and 18th with academic and ...
Efecto del tratamiento breve de activación conductual para la depresión (BATD-r) en adolescentes con edades comprendidas entre los 14 y 18 años, diagnosticados con trastorno depresivo.
(Bogotá D.C : Fundación Universitaria Konrad Lorenz, 2021, 2021)
Behavioral activation treatments prove to be effective in depressive disorders given their low economic cost and short execution time, observing changes from the beginning, using principles of positive reinforcement and ...
Efecto de un protocolo breve online basada en la terapia de aceptación y compromiso en adolescentes con características de dependencia emocional
(Bogotá D.C : Fundación Universitaria Konrad Lorenz, 2021, 2021)
La investigación identificó la eficacia de la aplicación del protocolo de psicoterapia breve online de ACT, de 4 sesiones durante 4 semanas, dirigido a 4 adolescentes estudiantes de bachillerato entre los 15 a 17 años con ...