Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.konradlorenz.edu.co/handle/001/1782
Title: Determinantes de la gestión de la innovación en los servicios de turismo
Authors: Robayo Acuña, Paula Viviana
Moros Ochoa, Andreína
Abstract: El concepto de innovación en las organizaciones ha tenido muchas connotaciones desde sus orígenes, pero siempre con el objetivo de mejorar el rendimiento y permitir un mayor crecimiento en las organizaciones. Edgeman y Eskildsen (2014) consideraron la innovación como una responsabilidad conjunta de la dirección y el capital humano a través de actividades co-creativas con sus clientes y la sociedad.
Description: 165 - 190 p. :ilustraciones, libro electrónico
Abstract: This study presents the results of the initial phase of a larger project, which aims to identify the determinants of tourism innovation from theory, in order to contrast them later against a contextual application in tourism corporations, hotels and clients. The methodology used was of a deductive nature of a qualitative and descriptive nature, in which bibliometric review was carried out in subscription databases (Scopus, Science direct and Ebsco) and free (Dialnet, Scielo, Redalyc) in the period 2013-2018. The above, allowed obtaining as a result, five determinants of innovation in tourism according to theory, these are: Market orientation, entrepreneurial orientation, ICT, cooperation or collaboration and social capital.
Keywords: Innovación
Innovación
Turismo
Issue Date: 2019
Source: https://editorial.konradlorenz.edu.co/2019/04/di%C3%A1logos-sobre-investigaci%C3%B3n-avances-cient%C3%ADficos-konrad-lorenz.html
Publisher: Fundación Universitaria Konrad Lorenz
URI: https://repositorio.konradlorenz.edu.co/handle/001/1782
ISBN: 9789585804777
Appears in Collections:AA. Libros Electrónicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
07_Determinantes de la gestion_Robayo Ochoa.pdf1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons