Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.konradlorenz.edu.co/handle/001/2310
Title: Theories of Internationalization
Authors: Oñate Bello Gonzalo Andrés
Universidad Konrad Lorenz - Bogotá - Colombia - Programa de Negocios Internacionales
Yoshira Rodriguez Bernal
Abstract: En este objeto virtual de aprendizaje se exponen las diversas teorias que explican en términos generales dos posturas del desarrollo de las compañias multinacionales, estas son la postura económica, racional y la postura conductual acompañada de un proceso de aprendizaje y marcado por etapas, De esta forma los académicos presentan los elementos que han aportado al desarrollo internacional de los negocios.
Description: A través de los años los académicos han concentrado sus esfuerzos de investigación en la construcción de un cuerpo de conocimiento sobre la internacionalización de los negocios
Abstract: In this virtual object of learning the diverse theories that explain in general terms two positions of the development of the multinational companies are exposed, these are the economic position, rational and on the other hand, the behavioral position accompanied by a process of learning and marked by stages, This way the academics present the elements that have contributed to the international development of the businesses.
Keywords: Internalization model, UPPSALA model, Product Life Cycle Model
Issue Date: 30-Jun-2020
Publisher: 2020-1
Country: Colombia
Educative Level: Educación superior
Scholarity Level: Universitaria - Pregrado
URI: https://repositorio.konradlorenz.edu.co/handle/001/2310
Appears in Collections:Gerencia Estratégica de Mercadeo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Enlace_al_Recurso.html715 BHTMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.