Recent Submissions

  • Industrias Culturales: Sector Audiovisual - Televisión 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-11-30)
    This presentation continues with the cultural industry and as television has evolved in the different decades and productions that stood out.
  • Industrias Culturales: Sector Audiovisual - Televisión 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-11-30)
    Este recurso educativo habla acerca de la televisión en Colombia que ha sido usualmente e históricamente la joya de la corona, ella produce recursos como ninguna otra industria de medios en Colombia. Asimismo presenta como ...
  • Industrias Culturales: Sector Audiovisual 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-11-30)
    This educational presentation talks about the audiovisual sector which includes the film and television industries these are responsible for products such as films, shorts, documentaries, television productions, animation, ...
  • Industrias Culturales: Suma De Elementos Correctos 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    Esta presentación educativa inicia hablando de la creatividad e innovación de la primera marca sonora en radio la cual genera diferencia e industrias nuevas. Asimismo habla de otras industrias creativas como el síndrome y ...
  • Industrias Culturales: Elementos 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-11-30)
    This educational presentation talks about the evolution of different creative and cultural industries in Colombia such as Avianca, the Renault. It also speaks of law 78 of 1870 Colombian example of authenticity and finally ...
  • Industrias Culturales: Independencia o Complementariedad 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-11-30)
    Esta presentación educativa habla acerca de las industrias creativas e industrias culturales según la Unesco como aquellos sectores que están directamente involucrados en la creación, producción y distribución de bienes y ...
  • Industrias Culturales: Sector Fonográfico 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-11-30)
    This educational resource talks about the phonographic sector which they define as the world market of the phonographic industry is formed by large production companies and publishers that usually they are part of entertainment ...
  • Industrias Culturales: Sector Audiovisual - Televisión 

    Villamizar Villar, Sergio (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-11-30)
    In this educational presentation we continue to talk about the productions especially Betty the ugly that took a turn worldwide and the purchase of coffee with aroma of woman, also exposes the other productions on television ...
  • Mapa Mental Neuromarketing 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    Summary of previous presentations that are explained by means of a mental map, defining in a clear and concrete way each topic seen above.
  • El Cerebro 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    The brain is a relatively small structure weighing 500 grams would represent 2% of the weight of the human body, and is protected by the skull as an external protection, regulates and maintains the functions of the body.
  • Sinapsis 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    The synapse is the union between two neurons so that information can be sent between them, neurons play an important role in transmitting signals to each cell and the synapse is the pathway for this.
  • Neuromarketing 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    Neuromarketing thanks to new technologies, such as magnetic resonance imaging, tomography, physiological registers can be associated with certain consumer responses.
  • Resonancia Magnética Funcional 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    It is a non-invasive neuroimaging technique, used to record brain function during an activity and is non-invasive in the sense that nothing is inserted into a person’s body to record brain activity.
  • Medidas Electrofisiológicas 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    When talking about the physiological register, we study the physiological bases of behavior, which try to explain the changes of the organism during the development of a behavior.
  • Eye Tracking 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    It’s an ocular recording technique, glasses with special lenses are used to record what the subject sees and records the movement of the eyes, it works with two cameras the first is to record the pupil and the second ...
  • Electroencefalograma 

    Barreto Galeano, Johanna Paola (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    It is a technique that allows to study brain activity is the recording and evaluation of electrical potentials generated by the brain and obtained by means of electrodes located on the surface of the scalp.
  • Promoción De Ventas 

    Forero Rodríguez, Diana Elvira (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    The promotion of sales is the offer of a good or service that is made to the customer in economic conditions and quite attractive that may encourage the purchase of the customer, this offers the customer a temporary trust. ...
  • Presentación del Plan de Marketing 

    Forero Rodríguez, Diana Elvira (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    El plan de marketing es una herramienta información vital para la toma de decisiones en el interior de una compañía, por ejemplo de este podemos obtener los énfasis de la compañía en la captación y retención de clientes, ...
  • Políticas de Precio 

    Forero Rodríguez, Diana Elvira (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    Las políticas de precios tienen que ver con muchas estrategias y objetivos de la compañía, el precio puede contribuir con la supervivencia de la compañía ya sea por que su fijación permite cubrir costos variables o fijos ...
  • Marketing Relacional 

    Forero Rodríguez, Diana Elvira (Escuela de PosgradosEspecialización en Psicología del ConsumidorColombia, 2014-06-30)
    El marketing relacional posee seis componentes fundamentales en los cuales se sustenta, el primero la información relacionada con base de datos, el segundo invertir refiriéndose a los mejores clientes, el tercero ...

View more