Recent Submissions

  • Educar la mirada 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-28)
    the best way to educate the look is to allow reading and interpretation of different types of visual objects. the best way is to visit museums. This material explains how to access virtual tours.
  • Forma 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-28)
    In the field of the visual there are two types of forms: organic and artificial, these apply to the shape of the surface of the representation and to the shape of the objects represented according to selection criteria.
  • Tamaño 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-28)
    Presenta los criterios de selección del tamaño de una pieza visual para generar un efecto en el interprete. Estos criterios son: a. Impacto psicológico; b. Notoriedad; c. Comodidad.
  • Lectura de imágenes 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-28)
    Se propone la lectura de las imágenes en el nivel literal, o discurso denotativo para dar cuenta del aspecto material del objeto visual. También, se expone los aspectos referidos al nivel de significado o discurso connotativo, ...
  • Objetivos 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-28)
    Se exploran diferentes referencias de objetivos fijos y zoom.
  • Ajustes de cámara 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-28)
    It explains each of the camera settings to achieve balanced and quality photographs. The scanned settings are: ISO, speed and aperture of diaphragm.
  • Realidad y signos 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-28)
    Para presentar la relación entre la realidad y los signos, primero se aborda la triada realidad, signo e interprete en torno a la mirada. Luego, se explica los tres tipos de signos (índice, ícono y símbolo), cada uno con ejemplos.
  • La mirada 

    Montaño Peña, Natalia (Colombia, 2021-05-25)
    The look is not the same as the sense of sight. It is a social construction that is the product of collective practices and knowledge that order the way in which subjects see, apprehend the world and give it meaning. For ...