Recent Submissions

  • Producto: Definición, Niveles y Clasificación 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
    This ova defines the concept of the product (goods and/or services), identifies and describes the product levels, mass consumption and industrial product classifications.
  • Marketing Mix 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeo, 2015-12-31)
    Within the marketing mix the OVA seeks: - Define the marketing mix - Identify the key elements of each of the Mix marketing variables - Describe the impact of each of the variables on marketing strategies - Describe ...
  • Rol y Funciones de la Gerencia de Marketing 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
    This ova defines the roles of Marketing Management, scope and responsibilities, as well as the differences between marketing and sales.
  • Matriz de Innovación - Roger La Salle 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
    Abordaje del libro Piensa lo Nuevo de Roger La Salle, descripción de la matriz del pensamiento (matriz de la innovación), identificación de semillas y catalizadores, desarrollo de taller usando la técnica de la lluvia de ideas
  • Proceso de Compra 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
    Within the foundation of Marketing, in this OVA, is presented the process that consumers follow when making a purchase decision, as well as the analysis of risks and the different roles that are assumed within this process.
  • Definición de los Conceptos Valor, Necesidad y Deseo en el Contexto de Marketing 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
    Continuing with the foundation of marketing, this OVA, presents the definition, from the marketing context, of concepts as fundamental as : Value, Needs and Desire; likewise the theories of the needs of Maslow and Max-Neef.
  • Evolución Histórica del Marketing 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-01-31)
    Within the foundation of marketing the OVA seeks to review the historical aspects that have defined modern marketing, as well as to review the evolution of the concept of marketing.
  • Definición de Marketing, Estrategias, Enfoques y Áreas de impacto 

    Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
    Dentro de la fundamentación del marketing la OVA busca : * Definir Marketing, Explicar las estrategias globales del Marketing * Identificar y describir enfoques y áreas de impacto
  • Promoción 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    This educational resource analyzes the most important aspects of the fourth P of marketing as is the promotion.
  • Marca 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    This educational resource analyzes evaluation, construction, strategies and brand management.
  • Mayoristas y Minoristas 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    Analyze within the marketing "square" the most important aspects of retailers and wholesalers with their rankings.
  • E-Marketing 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    This resource analyses the most important aspects of e-marketing.
  • Marketing Internacional 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    En este recurso educativo se analizan los aspectos más importantes del marketing internacional.
  • Swot Matrix Part 2 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    En este recurso educativo se hace un análisis de la herramienta DOFA o SWOT.
  • Swot Matrix Part 1 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    Este recurso educativo explica la herramienta de análisis DOFA o en inglés SWOT.
  • Marketing Mix 

    María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
    This educational resource provides a description of the four P’s of marketing.