Listar Fundamentos de Marketing por título
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Definición de los Conceptos Valor, Necesidad y Deseo en el Contexto de Marketing
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)Continuing with the foundation of marketing, this OVA, presents the definition, from the marketing context, of concepts as fundamental as : Value, Needs and Desire; likewise the theories of the needs of Maslow and Max-Neef. -
Definición de Marketing, Estrategias, Enfoques y Áreas de impacto
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)Dentro de la fundamentación del marketing la OVA busca : * Definir Marketing, Explicar las estrategias globales del Marketing * Identificar y describir enfoques y áreas de impacto -
E-Marketing
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)This resource analyses the most important aspects of e-marketing. -
Escuelas de pensamiento en marketing.
(2023Colombia, 2023-07-14)Entender la Naturaleza y evolución del marketing y la transición Del Marketing 1.0 al 5.0 y una actividad de pregunta interactiva -
Evolución Histórica del Marketing
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-01-31)Within the foundation of marketing the OVA seeks to review the historical aspects that have defined modern marketing, as well as to review the evolution of the concept of marketing. -
Marca
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)This educational resource analyzes evaluation, construction, strategies and brand management. -
Marketing Internacional
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)En este recurso educativo se analizan los aspectos más importantes del marketing internacional. -
Marketing Mix
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)This educational resource provides a description of the four P’s of marketing. -
Marketing Mix
(Escuela de NegociosMercadeo, 2015-12-31)Within the marketing mix the OVA seeks: - Define the marketing mix - Identify the key elements of each of the Mix marketing variables - Describe the impact of each of the variables on marketing strategies - Describe ... -
Matriz de Innovación - Roger La Salle
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)Abordaje del libro Piensa lo Nuevo de Roger La Salle, descripción de la matriz del pensamiento (matriz de la innovación), identificación de semillas y catalizadores, desarrollo de taller usando la técnica de la lluvia de ideas -
Mayoristas y Minoristas
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)Analyze within the marketing "square" the most important aspects of retailers and wholesalers with their rankings. -
Proceso de Compra
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)Within the foundation of Marketing, in this OVA, is presented the process that consumers follow when making a purchase decision, as well as the analysis of risks and the different roles that are assumed within this process. -
Producto: Definición, Niveles y Clasificación
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)This ova defines the concept of the product (goods and/or services), identifies and describes the product levels, mass consumption and industrial product classifications. -
Promoción
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)This educational resource analyzes the most important aspects of the fourth P of marketing as is the promotion. -
Rol y Funciones de la Gerencia de Marketing
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)This ova defines the roles of Marketing Management, scope and responsibilities, as well as the differences between marketing and sales. -
Swot Matrix Part 1
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)Este recurso educativo explica la herramienta de análisis DOFA o en inglés SWOT. -
Swot Matrix Part 2
(Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)En este recurso educativo se hace un análisis de la herramienta DOFA o SWOT.