• Definición de los Conceptos Valor, Necesidad y Deseo en el Contexto de Marketing 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
      Continuing with the foundation of marketing, this OVA, presents the definition, from the marketing context, of concepts as fundamental as : Value, Needs and Desire; likewise the theories of the needs of Maslow and Max-Neef.
    • Definición de Marketing, Estrategias, Enfoques y Áreas de impacto 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
      Dentro de la fundamentación del marketing la OVA busca : * Definir Marketing, Explicar las estrategias globales del Marketing * Identificar y describir enfoques y áreas de impacto
    • E-Marketing 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      This resource analyses the most important aspects of e-marketing.
    • Escuelas de pensamiento en marketing. 

      Avila Castañeda, Angel Leonardo (2023Colombia, 2023-07-14)
      Entender la Naturaleza y evolución del marketing y la transición Del Marketing 1.0 al 5.0 y una actividad de pregunta interactiva
    • Evolución Histórica del Marketing 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-01-31)
      Within the foundation of marketing the OVA seeks to review the historical aspects that have defined modern marketing, as well as to review the evolution of the concept of marketing.
    • Marca 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      This educational resource analyzes evaluation, construction, strategies and brand management.
    • Marketing Internacional 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      En este recurso educativo se analizan los aspectos más importantes del marketing internacional.
    • Marketing Mix 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      This educational resource provides a description of the four P’s of marketing.
    • Marketing Mix 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeo, 2015-12-31)
      Within the marketing mix the OVA seeks: - Define the marketing mix - Identify the key elements of each of the Mix marketing variables - Describe the impact of each of the variables on marketing strategies - Describe ...
    • Matriz de Innovación - Roger La Salle 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
      Abordaje del libro Piensa lo Nuevo de Roger La Salle, descripción de la matriz del pensamiento (matriz de la innovación), identificación de semillas y catalizadores, desarrollo de taller usando la técnica de la lluvia de ideas
    • Mayoristas y Minoristas 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      Analyze within the marketing "square" the most important aspects of retailers and wholesalers with their rankings.
    • Proceso de Compra 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
      Within the foundation of Marketing, in this OVA, is presented the process that consumers follow when making a purchase decision, as well as the analysis of risks and the different roles that are assumed within this process.
    • Producto: Definición, Niveles y Clasificación 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
      This ova defines the concept of the product (goods and/or services), identifies and describes the product levels, mass consumption and industrial product classifications.
    • Promoción 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      This educational resource analyzes the most important aspects of the fourth P of marketing as is the promotion.
    • Rol y Funciones de la Gerencia de Marketing 

      Botero Cardona, Luis Fernando (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2015-12-31)
      This ova defines the roles of Marketing Management, scope and responsibilities, as well as the differences between marketing and sales.
    • Swot Matrix Part 1 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      Este recurso educativo explica la herramienta de análisis DOFA o en inglés SWOT.
    • Swot Matrix Part 2 

      María Andreína Moros Ochoa (Escuela de NegociosMercadeoColombia, 2019-07-04)
      En este recurso educativo se hace un análisis de la herramienta DOFA o SWOT.