Estilos de Vida
Objeto de aprendizaje
2021-06-23
Lifestyles are the way each individual chooses their activities, their priorities and in general their consumption, which in the end show a pattern of behavior and reflects people's decisions about how they spend their time and money, as well itself, we can mention that it is a statement about the way it "is" before society. Lifestyles are linked to Hobbies, tastes, brands that are consumed, the places that are frequented and with whom they are frequented; it is a form of individual expression before the world. The three main pillars that need to be analyzed to understand lifestyles are: the person, the brands and the environment.
The Psychographic study brings together psychological, sociological and anthropological factors to determine possible market segmentations, allowing to find consumer trends, in order to align Marketing strategies; Additionally, one of the most widely used models for research on lifestyles is known by the acronym AIO (Activities, Interests and Opinions), which by managing to link these three large dimensions, makes visible very own and particular Lifestyles in people. Los estilos de vida son la manera como cada individuo elige sus actividades, sus prioridades y en general su consumo, que a la final muestran un patrón de comportamiento y refleja las decisiones de las personas sobre la forma en que gasta su tiempo y dinero, así mismo, podemos mencionar que es una declaración sobre la manera en que se “es” ante la sociedad. Los estilos de vida van ligados a los Hobbies, a los gustos, a las marcas que se consumen, a los sitios que se frecuentan y con quién se frecuentan; es una forma de expresión individual ante el mundo. Los tres grandes pilares que son necesarios analizar para entender los estilos vida son: la persona, las marcas y el ambiente.
El estudio Psicográfico reúne factores psicológicos, sociológicos y antropológicos para determinar posibles segmentaciones del mercado, permitiendo encontrar tendencias de consumo, con el fin de alinear las estrategias de Marketing; adicionalmente, uno de los modelos más utilizados para la investigación de estilos de vida es el que se conoce con las siglas AIO (Actividades, Intereses y Opiniones), que al lograr vincular estas tres grandes dimensiones, visibiliza Estilos de Vida muy propios y particulares en las personas. n/a
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